Po dohodě s ministrem končí šéfka České školní inspekce

Jan Gazdík Jakub Novák, Jan Gazdík
5. 8. 2013 16:01
Jde o doposud největší personální změnu v rezortu školství
Odcházející ředitelka České školní inspekce Olga Hofmannová
Odcházející ředitelka České školní inspekce Olga Hofmannová | Foto: Česká školní inspekce

Praha - V úterý dojde v resortu školství k doposud největší personální změně od doby, kdy do čela ministerstva nastoupil Dalibor Štys.

Ve své funkci totiž skončí šéfka České školní inspekce Olga Hofmannová.

"Paní ústřední inspektorka se dohodla s panem ministrem, že k zítřejšímu dni končí," potvrdil tuto informaci pro Aktuálně.cz mluvčí inspekce Libor Vacek.

Sama Hofmannová následně konstatovala, že zmíněnou dohodu inicioval ministr Štys.

"Pan ministr mi nabídl dohodu. Má jiný pohled na model, v jakém by inspekce měla fungovat. Chce, aby se více věnovala učitelům a jejich kvalitě. Kromě toho jsem již v důchodovém věku - ostatně odejít jsem chtěla již dříve, dva ministry nazpátek, ale vždycky jsem byla přemluvena, abych zůstala," řekla.

Na její místo by měl přijít Tomáš Zatloukal, který nyní pracuje právě na ministerstvu školství jako ředitel odboru vzdělávání, předtím však působil na České školní inspekci jako náměstek. 

Hofmannová zažila podle svých slov jako inspektorka celkem dvanáct ministrů; devět z nich přitom zažila v čele České školní inspekce, kde působí od prvního června 2005. "Osudným" se jí tak přitom stal trochu paradoxně nestraník úřednického kabinetu bez důvěry Poslanecké sněmovny.

ČŠI je orgánem státní správy a člení se na ústředí v Praze, 14 krajských inspektorátů a detašovaná pracoviště - k loňskému roku šlo o celkem 38 pracovišť, v nichž působí téměř pět set zaměstnanců.

Mezi její hlavní činnosti spadá hodnocení a analýza činnosti škol (kromě škol vysokých, které má ve své kompetenci Akreditační komise, a soukromých, kde uskutečňuje inspekce pouze na jejich žádost). Kromě toho řeší podněty a stížnosti jak žáků, tak i rodičů, zaměstnanců škol, zřizovatelů, příp. jiných orgánů státní správy v souvislosti se školským zákonem.

Kromě toho potom také v rámci projektu NIQES provádí též celoplošné testování žáků 5. a 9. tříd, nebo se podílí na mezinárodních šetřeních, jako PIRLS, TIMSS nebo PISA testující čtenářskou gramotnost a znalosti v přírodovědných oborech a matematice.

 

Právě se děje

Další zprávy